Skip to content

Det värsta som kan hända hos frisören

5 oktober, 2011

Det hände mig idag.

Eller ja, kanske inte det värsta värsta, för det skulle ju vara att frisören slinter med saxen och sticker den i örat eller ögat eller något annat känsligt ställe. Men bortsett från allvarlig skada så hände det värsta idag. Det rann vatten nerför halsen.

Jag hatar – verkligen hatar – att få håret tvättat hos frisören. Pillandet i håret, massagestolen och hårbottenmassage är helt underbart, men vattnet är vidrigt. Det känns alltid som att det ska rinna in mellan nackstödet och halsen och fortsätta ner till axlarna och blöta ner kläderna. Och just det hände mig idag. Jag blev blöt långt ner i urringningen. Usch! Jag kommer aldrig någonsin mer att kunna slappna av när jag ligger där helt utlämnad åt någon som inte bara sköljer igenom mitt hår och mina öron …

Inte nog med vattnet. Vid klippningen efteråt drog hon inte åt skynket ordentligt i halsen och helt plötsligt känner jag en centimetertjock hårtuss trilla ner i urringningen. Men så skönt.

Äh, jag ska inte klaga. Jag har öron och ögon och kinder i behåll. Bara en aning för mörkt hår. Men det bleknar nog. Om inte annat dröjer det inte länge innan det dyker upp lite eh, glitter högst upp.

No comments yet

Kommentera

