Skip to content

Två små veckor

13 augusti, 2011

Om två veckor har jag fotoutställning på Hönö. Idag om två veckor är det Vernissage, med bubbel och lättare tilltugg. (Om jag känner mig själv rätt får OLW och Estrella stå för det. Om jag inte ber mamma att fixa något, i år igen. Att jag skulle göra det själv finner jag högst osannolikt.)

Jag har fått en beställning på inte mindre än tre olika måsfoton. Och jag gissar att det inte är när de sitter på en sten och ser tråkiga ut. Och tro mig, jag har försökt fånga Den Perfekta Måsen. Men det är svårt. Antingen har jag inte kameran redo eller så får jag inte till det med skärpan eller så är fågelskrället i fel vinkel. Och ja, jag har inte världens tålamod heller, nej.

Min beställare har redan ramen klar – ett gammalt fönster. Nu väntar hon bara på foton. Och jag… eh, kan inte säga att jag jobbar särskilt hårt på det idag. Finns inte en fiskmås i hela Landvetter idag. (Funderar på att locka hit dem med lite bröd, men risken är att jag får traktens alla kråkor och skator på tomten i stället.) Nä. Jag får snällt sitta och vänta på att tillfälle ges en annan dag att åka ut till havet och fotografera fiskmåsar.

Tills dess ska jag maila över alla mina (mindre lyckade) fiskmåsbilder. Det kan ju faktiskt vara så att smaken är som baken…

No comments yet

Kommentera

