Skip to content

Nu är jag så där kul igen

23 juni, 2011

Vi ska grilla. Vi som i maken eftersom jag inte befattar mig med rått kött. Ej heller varma grillar. Jag kan på min höjd fixa en sallad, potatis av något slag och någon sås. Sås kan jag vara ganska bra på, om jag är på det humöret. Det är jag inte idag. Idag vill jag inte grilla, inte umgås, inte vara vaken. Jag vill sova.

Jag hör (läser) själv hur tråkig jag är! Men jag skyller på vädret och behovet av semester. Behöver få varva ner, ta det lugnt och … ja, allt annat som hör ledigheten till.

Så hur gör jag för att orka med den här torsdagskvällen? Jordnötsringarna är slut, de har jag ätit upp, men det finns en liten burk med Pringles i skåpet. Om jag reser mig och går och hämtar dem och hetsäter äter lite sådana, då kanske jag piggnar till och blir en snäll och glad mamma och en trevlig och vaken fru. Det är värt att testa!

No comments yet

Kommentera

